Thursday 2 June 2011

Masjid shah alam

dari dulu sampai sekarang,macam inilah rupa Masjid Shah Alam yang semua orang tahu. Petang tadi lepas balik dari Court Shah Alam aku amik kesempatan utk snap utk blog aku ini.

Masjid...teringat aku kecik2 dulu abah memang menekankan betapa pentingnya menjadi kaki masjid sampai kalau aku x pergi,mesti kena rotan (sebab masjid depan rumah..hehe)

bila makin dewasa, makin jauh kita dari masjid. Aku pon macam tu jugak, terlalu 'sibuk' sangat dengan urusan duniawi sampaikan tak boleh luangkan sedikit masa untuk ke masjid padahal Allah telah menjanjikan seribu rahmat untuk pelawat rumahNya.

Di saat kita tensen pasal keje,anak,bini,kewangan,beruk mat yeh dsb, silalah curik masa sikit ke masjid.insyaAllah, Allah itu Maha Besar dan Mendengar.ketenangan itu sememangnya terdapat di Masjid, terpulanglah kepada kita untuk mencarinya ataupun tidak.

No comments:

Post a Comment